Rewolucyjne
podejście do kwestii wizerunku i mody sprawiło, że marka Calvin
Klein błyskawicznie odniosła sukces. Ogólnoświatowy rozgłos
przyniosły firmie kontrowersyjne spoty reklamowe, kontrastujące z
minimalistycznym stylem projektów.
PRZEŁOM
W ŚWIECIE MODY
Początki
tej kultowej marki, której nazwa odnosi się do imienia i nazwiska
jej założyciela, sięgają lat 60-tych. Wychowany na Bronksie
projektant swoje zamiłowanie do ubrań wyniósł z domu – jego
babcia była krawcową. Po ukończeniu nauki w Art
Students League of New York i Fashion Institute of Technology oraz
pracy dla lokalnych producentów, Calvin Klein, ze swoim przyjacielem
Barrym Schwartzem, postanowili otworzyć własną działalność. Tak
w 1968 powstała firma Calvin Klein Inc., która bardzo szybko
zaczęła odnosić pierwsze sukcesy.
Początkowo
Calvin Klein koncentrował się głównie na tworzeniu odzieży
dżinsowej. Z czasem znacznie rozszerzył swoją ofertę m.in. o
stroje sportowe, obuwie, kosmetyki, zegarki oraz bieliznę. Do
reklamowania tej ostatniej zatrudnił w 1992 roku Kate Moss, która
została twarzą marki.
Nazywany
„nowym Yvesem Saint Laurentem” projektant postawił na prostotę
i wykreował modę na unisex i casualowy styl. Do dziś produkty
sygnowane znaczkiem CK cieszą się dobrą opinią i są pożądane
przez klientów na całym świecie
.
PERFUMY
CK
Perfumy CK One są spójne z całą koncepcją marki – przełamują bariery i
stereotypy. Dowodem na to jest słynny zapach CK ONE z 1994 roku,
który skierowany był zarówno do kobiet, jak i mężczyzn. Zapachy
tej marki uwodzą nieszablonowymi połączeniami aromatów i są
bardzo uniwersalne. Dzięki takim legendarnym kompozycjom jak
Obsession i Eternity,
Calvin Klein potwierdził swoją wszechstronność i ugruntował
pozycję w świecie perfum.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz